For Android device For iOS device
១៣
មីនា

មេរៀនទី៣ - ធាតុផ្សំ​ក្នុង​ការ​សរសេរ​កម្មវិធី​

សូមចុច Subscribe លើ Channel វីឌីអូ​បង្រៀនតាម Link ខាងក្រោម​នេះ ដើម្បី​ទទួលបាន​វីឌីអូ​បង្រៀនថ្មីៗ​ពីអាន-ANT

https://www.youtube.com/channel/UC751BCB7XtNWEJEBPDAHuIA?view_as=subscriber

→ មេរៀនទី៣នេះនឹង​ផ្ដល់​ឲ្យ​អ្នកដឹង​នូវ​ចំណុច​ដូច​ខាងក្រោម​៖

- បង្ហាញ​ពីគំនិតនៃការ​រៀបចំ​សរសេរ​កម្មវិធី

- ដឹងពីគ្រោង​សំខាន់​ៗ​របស់​កម្មវិធី​ដែល​បង្កើត​ដោយ C++

- ដឹងពីអ្វីទៅ​ដែល​ហៅថា statements - ដឹងពីការ​ប្រើ​ប្រាស់ Comments

- ដឹងពីការ​ប្រើ​ប្រាស់​សញ្ញា​ពិសេស (escape sequence) នៅ​ក្នុង C++

♦ គំនិតចាប់ផ្តើមនៃការ​សរសេរ​កម្មវិធី​

ក្នុង​ភាពជាអ្នក​សរសេរ​កម្មវិធី (Programmer) ដំបូង​ដែល​គ្រប់​គ្នា​តែងជួបប្រទះគឺ ថាតើ​កម្មវិធី មួយ​ដែល​នឹងត្រូវ​បង្កើត​គួរចាប់ផ្ដើមចេញពី​ចំណុច​ណា? ហើយកូដ​ដែល​ត្រូវបាន​សរសេរ​គួរធ្វើ​យ៉ាង​ណា ដើម្បី​ងាយមើលយល់ និង​ធ្វើការ update ​នៅពេល​ក្រោយ? និងធ្វើ​យ៉ាង​ដូចម្ដេច ដើម្បី​ឲ្យ​កម្មវិធី​នោះ ដំណើរ​ការ​បាន​លឿន ចំណាយ​ពេល​សរសេរ​ខ្លី និង ទំហំ​កម្មវិធី​តូច?

  កម្មវិធី​នីមួយៗ​ដែល​ត្រូវបាន​បង្កើត​សម្រាប់​ការ​គ្រប់គ្រង​អ្វីមួយគឺមានរាប់ពាន់រាប់ម៉ឺនបន្ទាត់ ដូច្នេះ​វានឹង​មិនមានភាព​ងាយស្រួល​ឡើយ​សម្រាប់​អ្នក​ក្នុង​ការ​សិក្សា​ពីកំហុសរបស់កូដ​ក្នុង​ពេលវា error អ្វីមួយ ឬ​ក៏​ចង់ update អ្វី​បន្ថែម​ក្រោយពី​កម្មវិធី​ត្រូវបាន release (ដាក់​ឲ្យ​គេ​ប្រើ​ជា​ទូទៅ) ដូច្នេះនេះគឺជាអ្វី​ដែល​អ្នក​សរសេរ​កម្មវិធី​គ្រប់រូបត្រូវតែគិតពី​បញ្ហា​នេះ ។

Procedural Programming ឬ​អាចហៅថា​កូដ​ដែល​កើតឡើងដោយបណ្ដុំនៃ functions គឺជាវិធីសាស្រ្ត​បំបែក ឬ​ពុះជ្រៀក​បញ្ហា​ធំ​ឲ្យ​ទៅជា​បញ្ហា​តូចៗ និងអនុវត្តន៍​តាមលំដាប់ពីលើចុះក្រោម ក្នុង​ពាក្យបច្ចេកទេសយើងហៅថា top down design ​ដែល​ជាវិធីសាស្រ្តមួយ​សម្រាប់​អ្នក programmers ​ទូទៅ​ច្រើន​តែអនុវត្តន៍រាល់ពេលនៃការ​បង្កើត​កម្មវិធី​នីមួយៗ ព្រោះ​វានឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួកគេ​ងាយ​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​កូដ ងាយកែពេល​ដែល​កូដមានកំហុស ជា​ពិសេស​គឺអាចបង្រួម source code  ​ឲ្យ​មាន​ទំហំ​តូចបាន ដោយសារ​វិធីនេះបានកាត់​បន្ថយ ការ​សរសេរ​កូដដ​ដែល​ៗ​សម្រាប់​ការដោះស្រាយ​បញ្ហា​តែមួយ ។

ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​អ្នក programmers ​ដែល​មានបទពិសោធន៍ គេពេញ​និយម​ប្រើ​ប្រាស់​ទម្រង់​នៃការ សរសេរ​កូដរបស់​ពួកគេ គឺ Object-Oriented Programing អ្នកនឹងរៀនអំពីវានៅ​ក្នុង​មេរៀនទី១២ នៃសៀវភៅនេះ

សូមមើលឧទាហរណ៍​កូដ.១​ដែល​​បង្ហាញ​ពីការ​បង្កើត​កម្មវិធី​គណនាផលបូកស្វីត ដោយពុំបាន​ប្រើ​វិធី top down design ឬ​ហៅថា Procedural Programming

♦ លទ្ធផល output

យើងឃើញថា algorithm នៃប្រមាណវិធីបូកស្វីតគឺ​ត្រូវបាន​សរសេរ​ចំនួន២ដង​សម្រាប់​ប្រមាណវិធីបូក ផ្សេងៗ​គ្នា ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ចំនួនបន្ទាត់ source code មានចំនួន​ច្រើន ជា​ពិសេស​គឺ​នៅពេល​ដែល​យើងចង់​ធ្វើការ update code ទាក់ទងនឹង​ប្រមាណវិធីនេះ គឺត្រូវកែកូដ​ច្រើន​កន្លែង​សម្រាប់​បញ្ហា​តែមួយ ។
កូដ​ខាងក្រោម​បង្ហាញ​ពីការ​បង្កើត​កម្មវិធី​គណនាផលបូកស្វីត ដោយ​ប្រើ​វិធី top down design ឬ​ហៅថា Procedural Programming ។

→ សម្រាប់​អត្តបទទាំងស្រុងនៃមេរៀនទី ៣នេះសូមអ្នក​ទាំងអស់​គ្នា​ចូលទៅ Download កម្មវិធី ANTLearner សម្រាប់ Android & Windows តាម Link ខាងក្រោម ៖   http://www.antclasses.com/help/page/download.html

♦ ​កម្មវិធី​នេះ​បង្កើត​ឡើង​សម្រាប់​ផ្ដល់ និងការចែក​រំលែក​ឯកសារជាអត្ថបទ ជា​វីឌីអូ ជា source code និងបណ្ដាកូដ​គំរូ​ជាក់ស្ដែងជា​ច្រើន​ទៀត​ក្នុង​វិស័យ​ព័ត៌មាន​វិទ្យា https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antkh.antlearning

. ​សម្រាប់​លោកអ្នក​ដែល​ចង់បានអត្ថបទ ចំណេះដឹង ឬ​វគ្គ​សិក្សា​បើកថ្មីៗ​នៅអាន-ANT សូមចុច Like លើ Page

https://www.facebook.com/ant.com.kh & https://www.facebook.com/anttrainning

. ​ប្រសិនបើ​លោកអ្នក​ចង់តាមដាន ឬ​មានចម្ងល់​ទាក់ទងនឹង​កម្មវិធី ANTLearner ឬ​កម្មវិធី​ជា​ច្រើន​ទៀត​បង្កើត​ដោយអាន-ANT សូមចុច Like https://www.facebook.com/ANTTechnologyTrainingCenter/?modal=admin_todo_tour

. ​ប្រសិនបើ​លោកអ្នក​មាន​បំណង​ចែករំលែង​ចំណេះដឹង IT ដល់សមាជិក​ដទៃ​សូមចូល​ទៅកាន់ Group https://www.facebook.com/groups/ANTTrGroup/

. ​ប្រសិនបើ​មានចង្ងល់ ឬ​មាន​សំណួរ​ផ្សេងៗ​សូម​ផ្ញើ​សារចូល Facebook : https://www.facebook.com/anttrainning

  លេខ​ទូរសព្ទ​ទំនាក់ទំនង ០១០/០១៦ ៦៦៦ ៦៥៣

💒ទីតាំង​ #86B ​ផ្លូវ 313 កែង 606 សង្កាត់បឹងកក់២ ទួលគោក

https://maps.app.goo.gl/cdi3hTED27tbHBaB9

មតិ និង​យោបល់​ទៅលើ​អត្ថបទ​នេះ (តាម Facebook)

ខាងក្រោម​នេះ​ជា​យោបល់​ផ្សេងៗ​របស់​អ្នកទស្សនា